Selamat Datang..

Selamat Datang kepada semua pengunjung ke blog ini untuk kita sama-sama berkongsi idea, buah fikiran dan bertukar-tukar pandangan demi memartabatkan Islam yang ada di dalam diri kita seterusnya meningkatkan keimanan kepada Allah swt.

Tuesday, November 4, 2008

Senjata Israel...

Firman Allah swt di dalam Kalam-Nya yang mulia :

Sesungguhnya orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan redha kepadamu wahai Muhammad sehingga kamu mengikuti jejak langkah mereka"
Inilah yang dijelaskan oleh Allah swt bahawa sesungguhnya mereka orang-orang Yahudi itu akan bermusuhan dengan orang-orang Islam sampai ke hari akhirat. Namun pada hari ini kita lihat bagaimana ummat Islam ditindas dari segenap penjuru oleh musuh-musuh Allah swt ini. Kita lihat macam mana ummat Islam di Palestin dibunuh, disiksa dan sebagainya oleh orang-orang Israel laknatullah. Namun sebenarnya ummat Islam perlu sedar bahawa sebenarnya kekuatan itu berpihak kepada kita dan bukannya mereka. Mereka orang-orang Yahudi dan Nasrani ini bukannya kuat tetapi kitalah yang lemah. Mereka hebat kerana kecanggihan senjata yang mereka miliki. Ini dibuktikan oleh tentera Hizbullah yang mana mereka dapat mengalahkan tentera Israel yang jumlahnya lebih 2000 orang sedangkan tentera Hizbullah sekadar 300 orang sahaja. Namun Allah swt membantu dan memberi kemenangan kepada Hizbullah sehingga tentera Israel sampai hari ini tidak mampu untuk menewaskan tentera Hizbullah.
Antara kecanggihan senjata yang dimiliki oleh Israel yang terkini adalah seperti berikut :

Model pistol yang telah diubahsuai. Ditambah dengan sistem kamera jarak jauh dengan kepersisan tembakan yang jitu.



Model pelancar granite yang diletakkan di bawah M203 tetapi telah diubahsuai dengan sistem kamera jarak jauh.
















Antara kegunaan salah satu senjata, namun tentera berselindung tetapi hanya senjata sahaja yang keluar. Inilah bukti bahawa tentera Israel sangat bergantung kepada kelengkapan senjata yang canggih tetapi penakut.














Model pelancar roket yang ditambah dengan sistem kamera yang mampu menembak dengan tepat walaupun tentera bersembunyi.
Inilah yang dikatakan dengan kecanggihan yang mereka miliki. Oleh itu kita sebagai ummat Islam seharusnya berusaha untuk mengkaji dan mencipta senjata yang jauh lebih hebat dari mereka. Ini kerana Allah swt juga menyuruh kita bersiap sedia dengan peralatan perang bagi melawan musuh-musuh Islam. Namun hari ini ummat Islam dipandang rendah keranan kita tidak bersatu padu dalam menegakkan sinar Islam. Sekiranya kita bersatu saya yakin kita akan menang di seluruh dunia. Namun ingatlah wahai sahabat sekalian, sekiranya kita menolong Allah swt dalam menegakkan kalimah-Nya yang Maha Tinggi, Insyaallah Allah swt akan redha hidup kita dan kita akan mendapat kemenangan di dunia dan di akhirat. Ingat Allah swt pasti akan menolong sesiapa yang menolong-Nya.
wallahu a'lam.

No comments:

My Picture