Selamat Datang..

Selamat Datang kepada semua pengunjung ke blog ini untuk kita sama-sama berkongsi idea, buah fikiran dan bertukar-tukar pandangan demi memartabatkan Islam yang ada di dalam diri kita seterusnya meningkatkan keimanan kepada Allah swt.

Tuesday, May 11, 2010

Yang Pelik Tapi Benar..

In The Name Of Allah, The Most Gracious, The Most Merciful.

Alhamdulillah ku panjangkan syukur kepada Allah swt kerana mengurniakan kepadaku nikmat yang banyak sehinggakan aku tidak mampu untuk memperhitungkannya. Selawat dan salam ku panjatkan buat junjungan mulia dan juga para sahabat baginda. Ya Allah, ampunkanlah dosaku kerana aku sering berdosa kepada-Mu, begitu juga kepada ibu dan ayahku serta ahli keluargaku.
Alhamdulillah, sekarang ini ana berada di Kolej Matrikulasi Perlis bersama dengan beberapa sahabat yang lain membantu pihak kolej dalam mengurus Minggu Pengambilan Pelajar Baru (MPPB) sesi 2010/2011. Alhamdulillah menjadi AJKO kali ini sangat berpuas hati lagi setakat ini kerana ramai sahabat-sahabat yang banyak membantu dalam menjayakan MPPB ini. Pertama sekali saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih yang tidak terhingga kepada semua sahabat di bahagian kad matrik khususnya Majidah, hidayah dan Diyana serta sahabat lain yang turut membantu.

Kolej Matrikulasi Perlis

Pengurusan di bahagian kad matrik turut mencabar seperti di bahagian-bahagian lain kerana kami perlu menyiapkan semua kad matrik pelajar dalam masa beberapa hari sahaja bagi memastikan semua pelajar dapat memakainya pada hari akhir MPPB sesi 2010/2011. Tugas memasukkan gambar setiap pelajar ke dalam sistem pengkalan data merupakan suatu yang merumit kerana ianya perlu dipastikan dengan betul-betul agar tidak berlaku kesilapan. Tambahan juga, kami terpaksa membuat double checking ke atas sistem pengkalan datar agar ianya memang benar-benar milik individu tersebut. Walau bagaimana pun, setiap kesukaran pasti ada jalan penyelesaiannya, yang penting kita perlu bersabar dan bekerja sama untuk mencari jalan penyelesaian.

Penggerak Utama di bahagian kad matrik

Rozlan


Majidah


Hidayah


Diyana

Memang tidak dinafikan sepanjang tempoh membuat kad matrik pelajar merupakan tempoh yang benar-benar mencabar kerana kami terpaksa bekerja sehingga lewat malam untuk memastikan setiap data pelajar lengkap. Bagi ana sendiri, sudah 3 hari ana tidak tidur dan semasa mencoretkan tulisan ini pun kadang kala terlelap. Ini kerana setiap hari saya akan berada dihadapan komputer sehingga lewat malam. Biasanya saya akan menutup makmal komputer pada jam 3 pagi dan akan keluar makan dengan rakan-rakan. Lepas makan ana akan ke padang untuk memukul bola golf pula. Memang benar orang kata jika kita kurang tidur, otak kita sukar untuk menilai sesuatu keputusan kerana badan terlalu penat dan otak tidak dapat membezakan yang mana logik, yang mana waras dan sebagainya. Bermain golf setiap malam sepanjang menjadi AJKO merupakan suatu perbuatan "gila" yang tidak dibuat orang. Namun itulah perbuatan saya bersama seorang sahabat bernama Amir yang sememangnya dah nak "gila" dek kerana tidak cukup tidur. Namun apa yang kami lakukan adalah perkara biasa dan sememangnya best sangat.

Amir yang selalu main golf bersama

Lepas main golf jam menunjukkan pukul 5 pagi dan ana dengan Amir akan mengejutkan pelajar-pelajar untuk bangun daripada tidur dan bersiap untuk solat subuh di masjid. Memang "gile-gile" kerja kerana kami kejutkan pelajar dengan kayu golf untuk mereka takut dan bangun terus daripada tidur. Gaya ala tentera la pelajar tu di layan oleh kami.

Pengalaman menjadi AJKO KMP sesi 2010/2011 memang sangat best kerana dapat anak buah yang sangat spoting. Apa pun mungkin inilah kali terakhir ana jadi AJKO kerana lepas ini ana akan fokus pada kerjaya atau menyambung pelajaran lak. Akhir kata, thanks so much to all my freinds especially for those who working together with me. May be Allah swt bless you all.

See u all next time..ok

Rozlan Daud
Manchester Qlate.

2 comments:

norhidayah remlee said...

kenangan y bermakna a.lan:))
thank bg byk tunjuk ajar..kongsi pengalaman...bg nasihat sal intebiu...
:)))
ajko,byk bg benda bru bg adik...hehe
thank 4 everthing...
inya'ALLAH kte bertemu lg yea:))

Rozlan Daud said...

sama2 adik..biasa la tu, pengalaman mesti diterokai, abg lan pn dulu xtau gak..so bila dh tau ni kita kena ajar la org lain hope diorg pn tahu mcm kita tau gak..

insyallah ada jodoh n masa nnti kita jumpa lg nnti..nnti masuk u bgtau nnti yer...

My Picture